– Næringen vår er relativt umoden når det gjelder kommunikasjon. Vi ønsker å bidra til at nye prosjekter blir realisert med mindre risiko og mer positiv omtale. Riktig bruk av kommunikasjon er helt avgjørende, sier Riise.
– Det er et økende fokus på kommunikasjon blant norske arkitekter. Vi tar dette til nye høyder når vi nå etablerer vårt eget kommunikasjonsbyrå. Og vi har hentet inn en av de beste i bransjen til å lede det nye datterselskapet. Mad Communication skal bli et nisjebyrå som retter seg mot eiendomsbransjen, bygg og anlegg, sier konsernsjefen i Mad, Nicolai Riise.
Svein Ove Søreide, som blir daglig leder for det nye selskapet og partner i Mad, har lang fartstid fra medier, kommunikasjon og eiendom. Han har vært rådgiver i Woldsdal & Partnere og JKL, kommunikasjonsdirektør i RiksTV og kommunikasjonsrådgiver for TV 2-ledelsen. Han har jobbet som journalist i blant annet TV 2, NRK, Dagbladet og Bergensavisen. Og i tillegg har han erfaring fra eiendomsbransjen både som eiendomssjef i TV 2 og i Entra, for Media City Bergen, tegnet av Mad.
Mad har vokst til å bli et av Nordens 50 største arkitektgrupper. De har 65 ansatte i Oslo, Bergen og Stavanger.
– Mad er et innovasjonsdrevet selskap. Vi vil på lik linje med alt annet vi driver med, også skape forbilder innen kommunikasjon. Vi utvikler noen helt nye konsepter som vi gleder oss til å presentere for bransjen, sier Riise.
– Jeg tror at aktører innen eiendom, bygg og anlegg har mye å vinne på å bruke kommunikasjon som et strategisk verktøy. Våre kunder vil oppleve at vi har solid bransjekunnskap i tillegg til omfattende erfaring med kommunikasjon og innholdsproduksjon. Vi er allerede i gang med å rekruttere våre neste rådgivere, sier Svein Ove Søreide.